100324

När jag just fyllt 17 år och nästan avslutat mitt första år på gymnasiet var jag väldigt arg på en av mina lärare. Ilskan resulterade i ett väldigt kritiskt och ganska magstarkt  (men också konkret och ifrågasättande) brev till honom, som jag skickade iväg med hjärtat i halsgropen. Kom just över brevet och hans svar i en mapp på min dator och jag tänkte att ni skulle få ett smakprov. Enjoy!

Det är en sak att ha en egen livssyn. En annan att se ner på alla som inte delar den. För erkänn att du alltid är lite smartare (förutom att du är beläst och berest) för att du har kommit på att betyg är nog inget bra? Och när resten av Sverige åker till Kambodja har ju du kommit på att Afrika är väl ett mycket bättre ställe, kanske inte för att din upplevelse där bli finare, utan för att inte lika många har kommit på att man kan åka just dit och ”supa skallen av sig”.

Those were the days...

Kram Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0