Klädminnen

Jag håller på att rensa i min garderob. Det är så sjukt svårt. Varje plagg har verkligen en historia bakom sig, vissa mer utmärkade än andra. Men det är inte så hållbart att ha en garderob som exploderar om jag trycker in en till tröja. Så jag rensar. Syster Nadine manar på mig att jag ska ge bort allt och tänka på hur glada barnen i Afrika blir när de får stöd från Emmaus. Men vissa saker måste man ju bara spara. Min Adventure Day Camp-hoodie, jeansen som jag köpte i Spanien för 30 kr som fick halva Stockholm att komma fram och fråga var jag köpt mina fantastiska byxor och shortsen jag hade på mig när tsunamin kom är några av plaggen som hamnat i 'spara-för-evigt-lådan' som jag ska ta fram och visa för mina barn när jag är 40.

Nu måste jag fortsätta mitt hårda arbete för jag börjar bli ganska trött. Har haft ungefär en natts sömn sammanlagt den här helgen känns det som. Men kul var det...

Kram från Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0