Högt tempo

För några veckor sedan tog vi SM-Guld (!). Förra måndagen tog jag körkort. I tisdags, runt elva på kvällen, sydde jag klart Vivis studentklänning, och i onsdags opererades jag på KS Huddinge. Tur att jag har hela sommaren att återhämta mig på för det har minsann varit ett högt tempo den senaste tiden.

Operationen var väldigt lyckad. För er som inte vet hade jag scolios, sned ryggrad, som hade blivit så pass sned att operation var nödvändig för att inte få ont i framtiden. Numera är jag 2 cm längre, 173,2 för att vara exakt, och fastän jag inte gått om Tessan och tagit titeln som längst i gänget så är jag nöjd. Läkaren hade innan ingreppet tippat att han skulle kunna minska gradantalet från 50 grader till 20, men lyckades istället få den så gott som spikrak. 5-6 grader, jag är nöjd!

Nu har pappa kommit för att hämta hem mig så jag passar på att tacka Huddinges personal och framförallt min grymma läkare för de här dagarna!

N

Kommentarer
Postat av: Anne

Roligt att höra att operationen gick så bra! Och grattis till körkortet!

2010-06-09 @ 17:13:31
Postat av: Nanya

Tack så mycket!

2010-06-11 @ 12:59:02
Postat av: Jenny

Härligt Nanya vad skönt att allt gick bra! haha..igår när jag var på ett träningspass frågade instruktören mig: "Står du konstigt eller har du skolios?" Skönt för dig att du slipper den kommentaren i framtiden. :) KRAM

2010-06-11 @ 13:44:10
Postat av: Nanya

Haha det är ju inte ens alla som vet vad skolios är för något. Har som tur är inte fått den kommentaren förut och kommer förhoppningsvis inte att få den framöver!

2010-06-12 @ 11:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0