Det sämsta med...

Det sämsta med att läsa till ett vårdyrke och umgås med blivande läkare, psykologer och dietister är att man (eller i alla fall jag) blir så sjukt medveten om alla sjukdomar och faror i vårt samhälle.
Dessutom suger jag åt mig all info som en svamp och tar till alla råd och knep som finns för att hålla mig frisk från potentiella sjukdomar.

Exempel:

  • urinvägsinfektion är vanligt, men kan förebyggas genom att dricka tranbärsjuice. = Jag har köpt tranbärsjuice...
  • Att rycka ut en lins som sitter fast i ögat kan göra att hornhinnan brister + protein i ögat sprids i blodet + autoimmun reaktion + allergi mot sina ögon + blindhet eller död. = Jag häller in linsvätska i ögonen...
  • nästan all mat som förvaras i rumstemperatur kan ge sporväxt och allvarlig matförgiftning. = jag är livrädd för att förvara min mat för varmt...
  • färsk frukt och bär i stor mängd kan förebygga förkylningar. = Jag häver i mig smoothies på färska bär...
  • korskontaminering av mat i köket är den vanligaste orsaken till matförgiftning. = Jag diskar så noggrannt att mina händer blir nariga...

Detta är bara några få exempel på saker som jag börjat med för att inte bli sjuk i onödan. Frågan är dock om jag inte lär bli sjuk bara för att jag håller på med alla dessa husmorsknep...

Från den blivande dietisten som än 1 gång vill säga förlåt till Frida för brevet ;p

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0