I wanna celebrate and live my life

Nu sitter jag framför datorn i mitt nya hem och nyser och hostar om vartannat. Är egentligen inte så förvånad ser mest det hela som att jag måste haft riktigt skoj på min nollning. Det började med att vi på tisdagen träffades klockan 12.00 vid skolan. Jag och Sofia hade lite problem med att hitta så vi kom väl sisådär 10 minuter sent men det visade sig att vi kunde skippat hetsen och tagit det lugnt. I ljushallen stog folk nämligen bara och pratade och väntade med spänning på att få gå till sina nollningsgrupper. Sagt och gjort jag letade reda på grupp nummer 15 och där hittade jag ett riktigt skönt gäng! Våra faddrar var fyra killar från Göteborg som man fick ett riktigt bra intryck av. På schemat stod nu lite pepp med alla andra grupper med allt vad de innebär och sedan leta kläder till vårt tema, "mimare med touretts". Efter detta hade vi förfest (klockan 14.00) och sen var det brännbollsturnering som vi vann! Nöjda efter vinsten fick man en timme på sig att duscha eller äta, lite beroende på vad man prioriterar. Vi var tvugna att ha på oss samma kläder alla fyra dagar, både på dagarna OCH på kvällarna. Ni som vet hur jag äter kan tänka er hur fräsch jag var. På kvällen blev det förfest hemma hos vår fadder och utgång på Västgöta nation. Varje kväll fick man extrapoäng till gruppen om man stängde lunda ekonomernas efterfest som kallas Skånis, alltså var kvar längst, första kvällen gick jag inte ens dit..

Dag två sågs vi taggade till tusen eller nåt sånt hemma hos vår fadder klockan 11 och gick hårt ut direkt. På schemat idag stod citynollning vilket innebär att man ska göra uppdrag på stan som har olika svårighetsgrad och därmed ger olika mycket poäng. Uppdragen var allt från, skala potatis på konsum och vägra betala för skalet till, gör kebab på stortorget och anordna ett sambatåg inne på en fakultet (pluspoäng för juridicum). Den här dagen var riktigt rolig! Det blev mycket skratt och våra faddrar taggade oss till max. Även denna dag fick vi en snabb paus innan det återigen var dags för förfest med laget. Efter vår egna förfest var vi på Malmönation där några andra grupper laddade. Vi kom dit 20.00 och då hoppade folk redan på borden, tänk att bo där!? Utgången idag styrdes mot Göteborgsnation och det var här det enligt min mening var som roligast, imorgon ska jag bli medlem där! Inte heller denna kväll blev det Skånis...

Dag tre var lekdag och nu börjaded vi bli lite slitna. Vi träffades redan klockan 10.30 hemma hos vår fadder för att ladda inför lekarna. Vi lekte som bara den på en stor äng och samlade återigen poäng till laget. Lekarna var t.ex. såpafotboll och sångbattle. Vi var klara redan klockan 16 så då blev det donken för hela slanten. Vi träffade en annan nolla utanför som sa att det var sjukt mycket kö och föreslog därför mc drive. Sagt och gjort, vi körde mc drive, utan bil såklart. Efter det tog jag min cykel och bagav mig hemåt för en tupplur. Han sova en hel timme innan det var dags att cykla ner till stan för en förfest. Vi började hemma hos vår fadder men begav oss senare till ett "mansion". Fyra killar som har ett hus i Lund och styrde en riktigt stor förfest för cirka åtta grupper! Vid 23 begav vi oss till Östgöta nation för dans och ännu senare till Skånis! På Skånis säljer som ingen alkohol utan bara korv, vilket är mycket uppskattat! Jag höll ut till halv fyra denna kväll.

Sista dagen var den stora uppdragsdagen och innebar att varje lag fick ett uppdrag som man skulle utföra någon gång under dagen. Vårt uppdrag var att klockan 15.00 anordna en cirkus tillsammans med gruppen "cirkusartister på rymmen" på Mårtenstorget. Eftersom alla var ganska slitna så kanske det inte blev världens bästa cirkus, men vi hade riktigt skoj! På kvällen väntade den efterlängtade nollegalan då man äntligen fick ta av sig sina temakläder och svida om till klänning/kostym. Hann inte med någon tupplur den här dagen eftersom man hade en rejäl uppförsbacke till att se ut som sitt vanliga jag.

Kommentarer
Postat av: Vanda

Fet rapport Cissi!

2010-08-30 @ 20:34:45
Postat av: frida

Kul att höra att du lever! <3

2010-08-31 @ 23:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0