Nystart!

Klockan är nu 22.48 och jag är så trött att ögonen kämpar för att hålla sig öppna men trots det skriver jag mitt blogginlägg. Jag lovade ju.
Träningen idag var bra. Riktigt bra faktiskt. Tyvärr så är jag inte riktigt frisk än så kan inte köra fullt ut, men ändå.
Man märker att vi är på g och det kan vi behöva nu eftersom Prag väntar runt hörnet. På torsdag smäller det när planet 07.10 lyfter från skavsta för att transportera 6 förväntansfulla tjejer mot Tjeckien och PRAG!
Syftet med det här inlägget skulle egentligen vara att jag skulle sammanfatta mina två guide böcker om Prag och sen välja ut våra måsten för resan. Men hittills går de ju inte så bra eftersom jag inte ens öppnat böckerna och jag kan ju inte precis hitta på. Nej, det är för lätt genomskådat. Dessutom så är jag inte bra på att ljuga, inte ens när jag skriver. Då är det illa. Istället tänkte jag berätta om planen för resan och imorgon presenterar jag förhoppningsvis cissis guide till Prag, eller?

Vi landar runt 10 i Prag och ska då försöka ta oss till det vandrarhem som vi bokat. Märk väl att jag säger  som vi bokat eftersom jag ser allt som vi som individer gör inom laget endast som en del av vårt gemensamma handlade. Typ. Efter att vi har installerat oss på vårt nya crib så är det dags för oss att göra staden osäker och här är planerna få. Det ryktas mest om "en jätte mysig fika", "kolla på den vackra staden" och "vadå, vi ska väl shoppa?!". Sex tjejer med starka viljor, I love it. Fredagen kommer att spenderas på liknande sätt förutom att vi på eftermiddagen tar tåget till någon stad som är helt omöjlig att uttala och som enklas kan sammanfattas som en håla. Nej då, jag har inga fördomar. När vi på lördagen  vaknar på hotel Filip ska våra tränare förhoppningvis  kommit och det är då dagen med stort D är inne. Tävlingsdagen. Vi tävlar mot 8 lag, 7 st från Tjeckien och 1 från Slovakien. Kan nästan inte låta bli att skratta. Hur kom Sverige med där liksom? Men det är klart, någon gång måste man börja slå sig in i den väl utbredda päls världen.
Söndagen är stora hemresedagen och förhoppningsvis landar vi lyckliga, nöjda och med all säkerhet en erfarenhet rikare.

Det var allt för nu, dags att sova och ladda inför jobb och träning.

xoxo

C






Kommentarer
Postat av: Julia

hahahahahaha, det här gjorde min dag på jobbet mycket roligare!

2009-10-27 @ 10:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0