Russia

Härom kvällen såg jag en dokumentär på SVT. Den handlade om ryska barn under 14 år som satt i ungdomsfängelse. Vissa för att de stulit tomat och saltgurka men chockerande många för mord. Hur kan så små barn vara kapabla att mörda någon? Många av barnen berättade att de tyckte mycket bättre om fängelset än om sitt hem, där de inte fick någon mat och blev slagna eller övergivna av sina föräldrar. Och plötsligt kändes Ryssland så trash. Och sorgligt. 

Ryssland för mig är ju mest av allt "RG-Ryssland" och jag började plötsligt tänka på var de som vi tävlar mot kommer ifrån och vad de har haft för uppväxt. Jag antar att de kommer från de rikare delarna, men ändå är de från en helt annan värld än vår. Gud vad man inte vet om människor..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0