Och det klirrar så bra..

Vilken känsla att gå på prisutdelningen med tre medaljer som slår mot varandra i ett underbart klirr! Vi körde en bra tävling, förutom en "liten" detalj. I band/rep börjar jag programmet med att kasta till mig själv, göra 2 kullerbyttor och sen (vanligvis) fånga. Men när jag gjort mina två kullerbyttor och sträcker upp armarna för att fånga är repet inte där. Skumt tycker jag, för man känner oftast om man gör en konstigt kast. Jag kollar bakåt, repet är inte där. Jag kollar framåt, repet är inte där heller. Jag kollar uppåt. Och där hänger repet. Mellan två plankor i taket har knuten på mitt rep fastnat, och det hänger nu som ett lod rakt ner. Tur att vi har reservredskap säger jag. Men trist att det hände, för om det inte skulle hänt och vi hade kört lika bra efter, så hade vi kammat hem guldet.

Nu ska jag iväg till Psykologiska instutionen på Stockholms Universitet för att få en introduktion på nya delkursen, Utvecklingspsykologi. Är lite trött efter resan, men jag ser fram emot träning måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och tävling i Jönköping lördag, söndag.

Ska försöka lägga upp filmena från tävlingen men jag har just nu lite tekniska problem.

Ha en bra dag!
Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0