Jullotten

Just nu tjänar vi ihop pengar till RG-sektionen genom att sälja jullotten. I vanliga fall är de där påtvingade försäljningarna väldigt tråkiga och påfrestande, men när det gäller jullotten är jag faktiskt exalterad. Dels för att det är en tävling, där den som säljer flest lotten vinner ett pris (säkert "äran" eller en shampoflaska men ändå). Men mest för att jag tänker på att man faktiskt kan vinna.

Det finns 1 000 000 lotter, och på EN av de lotterna vinner man en Volvo V70 med flexifuel. Chansen att vinna är alltså bokstavligt talat en på miljonen. Men det är inte omöjligt. På EN lott finns den där bilen. Och det kan lika gärna vara en av mina lotter, som vilken annan lott som helst. På en lott kommer personen innan hon/han skrapar säga: jag har två 200:- två 50:- och två 265 000:-. Och sen när hon/han skrapar den sista så kommer det stå 265 000:-. Precis som det med en annan lott lika gärna kan stå 200:- (vilket betyder en Denver radio om jag inte minns fel) och så var det roliga över.

Bara tanken på det gör mig så sjukt sprallig att min pappa nästan börjar bli orolig.

För de som vill köpa en lott kan jag berätta att det finns fler vinster än Volvon (bland annat en Audi, en drömresa för 50 000:- och bonuscheckar på Ica) så chansen att vinna är totalt 10 %.

xx Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0