19

19 år. Känns som en slags mellanålder. Lika mycket har jag rätten till att ta körkort idag som jag hade för ett år sedan och lika lite har jag förmånen att kunna strunta i mina föräldrars påskrift till lisensen som ska skickas till Siw på Svenska Gymnastikförbundet. Vanda är 20 och lyckligt lottad som kan göra bådadera medan Freddies ynka 17 år inte ens räcker till ett körkort. Det är inte för intet som vi kallar henne Lillan.
Vi andra däremot, Cissi, Frida, Julia och jag, befinner oss någonstans mittemellan allting och att 19 inte känns som en storslagen ålder kanske inte är så konstigt.

För att det inte ska vara en totalt värdelös ålder har jag bestämt mig för att jag härmed inleder mitt liv som 19-åring med ett inlägg på vår fantastiska blogg. Tänkte förgylla den med ett roligt minne från en av våra resor tillsammans.

Byxan. Vi hade landat i Prag samma morgon och var fast beslutna över att upptäcka staden både kulturellt och utbudsmässigt. Vi la upp en plan för dagen i hopp om att hinna se så mycket som möjligt och i denna ingick ett besök till den så kallade John Lennon-muren. Det var en fin mur med massa olika målningar i alla olika färger som en hyllning till John Lennon. Vi blev inspirerade och tog fram kamerorna. Som gymnaster kunde vi inte undvika att testa på lite roliga poser, varav en var att gå upp på händer. Alla var redo och så fort kameran var ställd på sin plats gick vi upp på händer. Resultatet blev måttligt. Någon stod uppe, någon var på väg upp och någon höll på att ramla. Och så hade vi Cissi. Av någon konstig anledning var Cissi på väg ner snabbare än hon kommit upp. Till en början var det oklart vad som hänt men efter ett tag klarnade det; Cissi hade spräckt byxorna. Jag överdriver inte när jag säger att vi stod och skrattade i minst 5 minuter. En turistgrupp som gick förbi undrade nog vad vi höll på med. Roligt var det i alla fall. Som tur var fick Vanda med det på film också så förhoppningsvis blir det en del av en ny version av Rg Seniortrupp - The movie.




Fortsättning följer med fler roliga minnen.

/Nanya


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag MÅSTE få se filmen! Ladda upp den! ;D

2009-11-25 @ 21:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0