TRÖSTMAT

Camilla skriver igen.

Trots att jag inte tränar gymnastik längre eller är med i truppen finns NI fortfarande i mitt hjärta. Man slutar inte andas gymnastik och laganda bara för att man sitter 10 mil norrut...
Känner mig därför både ledsen och besviken över er missade kvalgräns och EM. Det hade varit så häftigt att se er äga mattan på EM! Men ni får ta och regera på NM istället och visa att ni VILL och KAN! 

Mitt bidrag till uppmuntran är därför ett recept på en efterrätt med CHOKLAD, tröstarnas Rolls Royce!

För att koppla till mitt framtida yrke har jag ett lite smalare recept som smakar precis som ett vanligt. (Tro mig, vår klass har testat och njutit)
Så ta och njut av chokladmousse ikväll tjejer!

4 Portioner

100 g mörk choklad
2 äggulor
2 dl mellangrädde (kall)

Smält chokladen över vattenbad och rör ner äggulorna.
Vispa grädden löst och vänd ner chokladsmeten i grädden.
Dela upp i koppar och ställ kallt i minst en timme eller tills den stelnat.
Garnera gärna med hallon

Skillnaden mot att använda vanlig grädde är en tydligare chokladsmak och 60 kcal + 6 gram fett mindre per portion. (Så varför inte äta lite mer för att kompensera)

Ni vet att ni ändå är BÄST!
Många Kramar till er!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0