Sista dagen.


Sitter här och funderar på hur året har sett ut. På 365 dagar har jag ju självklart upplevt massvis. Det första månaderna var det klassen som gällde, vi hängde dygnet runt. Framåt våren närmade sig studenten och det var plugg och skivor som gällde så fort jag inte hängde med gympagänget. Huxflux tog jag studenten och kastades in i vuxenvärlden med en tanke om att bli idrottslärare. Sommaren kom och vi tränade förfullt, satsningen mot EM tog fart. Samtidigt jobbade jag ihop en slant på Pantbanken och passade på att ge mig ut på camping i ett militärområde. Min älskade mormor gick bort och sommaren fick ett rätt taskigt slut.

Augusti kom och jag började på Universitetet. Det blev en tuff månad. Jag gick hemifrån 07.15 och kom hem 20.15. När jag inte pluggade eller tränade sov jag eftersom jag var trött konstant. Visst var människorna härliga och kursen intressant men samtidigt var gympan viktigare. Så jag gjorde mitt bästa beslut under hela året och började jobba istället. Började som vikarie och var alltifrån fritidspersonal, idrottslärare till franskalärare för årskurs 9 trots att jag inte kan ett ord franska. Tillslut fick jag en fast punkt och är numera resurslärare. Vi kämpade till max med gymnastiken och fick oss en törn när allt vi drömt om gick i kras. EM-kvalet gick inte som vi önskat. Men det som inte dödar det härdar och denna höst har vi kommit varandra ännu närmare och tillsammans är vi starkare än någonsin. Detta år har vi tillsammans hunnit med:

Läger i lillsved, Miss valentine (Estland), Sportlovs träning, Rg-star (Halmstad), Regions tävlingar (Uppsala och Stockholm) Stadshushet, Påsklovsträning, Kalamata cup (Grekland), Solflickdagen, Glade Rg-dager (Norge), Svealand (Uppsala), Studenskivor, Mottagningar, SM (Uppsala), Pizza middag hos Julia, Uppvisning (Eriksdalsbadet), Sommarlovsträningar, Crazy days (Vera sport), Funktionärer, Läger (Enköping), Fått nya dräkter, Lindat tunnband, Rg-star (Övik), Reg + Fika försäljning(Forskgrenska), Uppvisning (Lidingö), Loppis, Limmat stenar Tjeckien+Prag, Svenska cupen (Jönköping), Berlin masters, Juluppvisning, Korvförsäljning, Födelsedags firande, Holland och julklapps byte och jullovsträning + vanliga träningar så klart!

Samtidigt har jag hunnit lära känna nya vänner och umgåtts med de "gamla". Jag har kommit en lång bit på vägen att hitta mig själv och vad som betyder mest för mig. Så nu sitter jag här och är 6hp rikare med 1000tals nya minnen. Jag har i princip ett fast jobb och kan konstatera har varit mitt hitintills bästa år.  År 2009 kretsade ju livet runt gymnastiken. 

Jag längtar efter att få sätta klorna i år 2010 och spendera ännu mer tid tillsammans med mina favoriter.
Tack för ett underbart år!

Kärlek /frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0