Korvexplosion

På tunnelbanan på väg hem satt jag och fantiserade om att någon av mina föräldrar hade gjort makaronipudding till middag. Men i porten insåg jag att alla var på premiär av min farbrors nya film och att det var helt tomt hemma. Min första tanke var en till dag med korv på menyn (typ 768 i rad känns det som) men efter att ha tänkt efter på gårdagens korvtillagning bestämde jag mig för någonting annat:

Pappa: Vad var det som just exploderade i mikron?
Vanda: Åh, det måste varit min korv.

Istället blev det pasta med ugnsgratinerad kyckling. Snart klart att hugga in!

På tunnelbanan sa jag också till Cissi och Julia att efter att ha läst PM från tävlingen i Holland som vi ska på tyckte jag att de verkade så bra på engelska. Kom hem och hittade det här mailet från någon av arrangörerna:

Herewith I sent you the detailed forms of our Tournament. Please check or the are correct! Then you will be 1,5 hour before departure time at the airport, I hop this will do.

Kram Vanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0