7/12

Så var det en ny vecka. Idag blev det träning utan tränare och vi hann med allt vi skulle även fast vi drog ner på vissa delar. Än en gång har vi bytt musik till juluppvisningen, numera är det "Release Me" som gäller.


Freddie och jag stötte ihop med en mycket pratglad fullgubbe på tunnelbanan på vägen hem. Skrattade så jag grät över hans frispråkighet och skämt. Enligt han själv påminnde Freddie om hans snygga dotter och han verkade mer än nöjd med sitt egna utseende. När vi väl var framme i Fruängen hade vi, eller rättare sagt fullgubben, pratat om droger, rån, fester och självmord. Jag valde att avsluta konversationen när han började sjunga "Jag vill ha en egen måne" och önskade honom en trevlig kväll med ett stort leende på läpparna.

Samtidigt kände jag blickarna från övriga passagerare. Är det verkligen så fel att prata med alkolister? Denna man var enbart trevlig och sände inte alls ut några obehagliga vibbar. Jag bryr mig faktiskt inte, för han fick mig att skratta och ett gott skratt förlänger livet.




/friddii


Kommentarer
Postat av: Vanda

Härligt med lite fullgubbar då och då. Eller?



För att rätta Frida lite är det inte 'Release me'som gäller längre, det var förra träningen. Nu är det en låt av Yann Tiersen, en stor personlig favorit!

2009-12-07 @ 22:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0